לפני מספר שנים פנתה אלי לטיפול אשה כבת 40 עקב תסמונת נפרוטית (פגיעה כלייתית עם איבוד חלבון בשתן) מזה שנה וחצי.

לאחר שטיפול בסטרואידים כבר לא עזר החליטה לחפש שיטה אחרת. גם לאחר תחקור מדוקדק לא  מצאתי את הסיבה האפשרית לפרוץ המחלה.

למזלי שאלתי אותה האם קבלה חיסון במהלך השבועות לפני שהחלו להופיע הסימפטומים (שתן קצפי, בצקת קלה בכפות הרגלים). התברר ששלשה שבועות לפני כן קבלה בחדר מיון חיסון כנגד טטנוס בעקבות נפילה בבית וחתך עמוק במצח מכסא.

מכיון שזו הייתה האפשרות היחידה שנראתה לי לטפל בה בקשתי מבית המרקחת שיכין לה תרופה הומאופתית מהחיסון עצמו.

למרבה ההפתעה, החלה כמות החלבון בשתן לרדת שלושה שבועות לאחר התחלת הטיפול. בהמשך טיפלתי בה במינונים שונים של התרופה ההומאופתית מהחיסון. הטיפול עזר לה מאוד.

למעשה היה היה זה טיפול ואבחנה בו זמנית. שכן אם הבעיה לא נגרמה מהחיסון הטיפול לא היה עוזר כלל.

זה היה מקרה שלא אשכח לעולם בטיפול בחיסונים. מאז טיפלתי באלפי מקרים שנפגעו מחיסונים שונים. רוב הנפגעים היו תינוקות וילדים אך היו גם בוגרים בגילאים שונים.

למרות שלכאורה עיקר עיסוקי הוא כמטפל הומאופתי ומנהל בית ספר להומאופתיה, נושא החיסונים הוא הנושא שיש לי בו עניין מיוחד ומרכזי. מי שלומד ומכיר את נושא החיסונים יכול למנוע ולתקן נזקים ומחלות רבות ולעיתים אף להציל חיים.

הצורך להיזהר מנזקי החיסונים הינו נושא ״חם״ ונמצא בכותרות כבר שנים. זה נושא שנוי במחלוקת. הממסד הרפואי מכחיש את רוב נזקי החיסונים מסיבות שונות. אך כל מטפל העוסק בנושא רואה מקרים רבים של מחלות שונות שנגרמו או הופיעו לאחר חיסון.

כל מטפל צריך לדעתי:

להכיר את הנושא, לדעת מה לשאול, להיות מודע ולזהות את האפשרות לנזק מחיסון, לדעת להדריך כיצד להימנע מנזקים ולהפנות לטיפול מתאים אם זיהה נזק מחיסון.

בוובינר הקרוב ביום שני 12.10.2015 בנושא החיסונים נלמד את נושא הזהירות, הדרכה, מניעה וטיפול בנזקים הנגרמים מחיסונים.

באיזה מקרים צריך להיזהר במיוחד, איך מזהים נזק מחיסון, איך מונעים נזקים למי שכן מחסן ואיך מדריכים את ההורים בנושא המורכב הזה.

כתיבת תגובה

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים