במשפט אחד: "יהיו מזונותיייך תרופותייך, ויהיו תרופותייך מזונותייך"/הרמב"ם  ראשית תודה רבה למועדון המטפלים ולצוות המסור והמקצועי. בזכותכם זכינו לעוד יום עיון מקצועי, עשיר ומעניין עם מיטב המרצים בתחום התזונה, ובשילוב של הרפואה הקונבנציונלית.

ראשונה עלתה סמדר פרימור- דיאטיקנית קלינית: בעלת תואר ראשון במדעי התזונה וניסיון של 23 שנים. שמאמינה בתזונה אינטגרטיבית ומשלבת אותה בקליניקה. סמדר מסתמכת בעבודתה על הידע המקצועי שרכשה, הטבלאות של ארגון התזונה בארה"ב, סוג הדם של המטופל ועוד.

הידעת: 1. הארגון הנ"ל מתאסף כל 5 שנים ועורך את הידע הקיים יחד עם כל המחקרים והידע שהתווספו בתחום. האסיפה האחרונה היתה ב2010 .

2. מהמלצות הארגון- ההרכב התזונתי היומי הוא: 50% ירקות+פירות,  25% חלבון מלא, 25% דגן  אבני הדרך בבניית תפריט: 1. צריכת הנתרן היומית היא עד 2300 מ"ג ליום (2.3 גרם) ומעל גיל 50 עד 1500 מ"ג (בכפית מלח יש 2.4 גרם נתרן) 2. שומן רווי: עד 10% מסך הקלוריות

3. כולסטרול: עד 300 מ"ג ליום

4. שומן טראנס מזיק מאוד לבריאות, וכדאי לדעת שנמצא גם במאפי הסופר המפתים ובנדיבות רבה.

במהלך הקניות בסופר-הכניסו לכם מנהג קבוע: לקרוא כמה נתרן מכיל כל מצרך מזון שאתם קונים בסימון ההרכב התזונתי שעל גבי אריזת המוצר, להשוות בין הסוגים השונים ולהכניס לעגלה את אלו המכילים פחות נתרן ל- 100 גרם מוצר. מזון המכיל יותר מ‭500-‬  מ"ג נתרן הינו עשיר מאוד בנתרן.‬  התבוננו ברשימת הרכיבים על גבי המוצר וחפשו את המילים: מלח, סודיום גלוטמט, מונוסודיום גלוטמט וסודיום ניטראט, שמצויות לאו דווקא במזונות בעלי טעם מלוח.

למדנו על ההשלכות המזיקות של היפראינסולנמיה (עודף אינסולין בדם) וכיצד לזהותה כבר בתשאול (השתוקקות מתמדת למתוק, רעב מוגבר, עייפות אחרי האוכל, השמנה (בעיקר בטנית) כשהרבה אינסולין (הורמון אנאבולי) מסתובב בדם-נוצרת בעיה מטבולית חמורה. כשקיים הורמון אנאבולי (בונה) בעודף- בניית תאי השומן בגוף בהאצה מוגברת. קיבלנו טבלה עם אינדקס גליקמי של מגוון גדול של מזונות ורגע לפני שדבורי עלתה לדבר על סוג הדם ותזונה- שמחנו לדעת שדיאטיקנית קלינית משלבת בבניית התפריט למטופליה שיטות תזונה מתחום הרפואה הטבעית. הופתענו לגלות, שמנסיונה הרב סמדר יודעת לזהות כבר בתשאול את סוג הדם של המטופל.

וברצף הדברים של סוג הדם ותזונה עלתה להרצות המומחית מס' אחת בארץ בהתאמת התזונה לפי סוג הדם, הלא היא דבורי גיתי יוסף. הכרנו את הספר המצויין למטפלים "לחיות לפי סוג הדם", שזכה בשנת 2000 ע"י הניו יורק טיימס לאחד מעשרת הספרים המשפיעים ביותר במאה ה-20 בתחום הבריאות והתזונה. דבורי עשתה לנו סדר בתורשת הגנים ושברה לנו מיתוסים רבים: מזון שבריא לסוג דם אחד יכול להיות מזיק לסוג דם שני.  לסוג דם B יש גנטיקה טובה (זכו 🙂 בהרבה מובנים.  אדם עם סוג דם B שנוהג נכון עם גופו- סיכוייו לבריאות טובה וארוכת ימים גבוהים מאוד.  הידעת שלבעלי סוג דם A מומלץ מאוד לאכול בישיבה גם חטיף/פרי, לאכול לאט, לא לדלג על ארוחות, להימנע מאכילה כשהם עצבניים, להימנע מקפה, לאכול ארוחות קטנות והכי הכי חשוב- לאכול ארוחת בוקר! הבשר ל A (לעומת בעלי סוג דם O  שיכולים לאכול בשר שלוש פעמים ביום) עלול לגרום למגוון בעיות מטבוליות ונכון להגביל את כמות אכילתו.  ההמלצות לבעלי סוג דםAB  (כ 5% מהאוכלוסיה) דומות ל A ולהם גם מומלץ להימנע מדיאטות דלות קלוריות.  חסכים במזון הם גורם לחץ חזק מאוד עבור AB זה מאט להם את המטבוליזם,מעודד אחסון שומנים ומדלל מסת שריר.

ולקינוח עלה ד"ר רואי גוניק ולימד אותנו את חלוקת המזונות לפי השפעתן האנרגטית על הגוף. הכרנו את ששת הטיפוסים השונים (הקר,החם,היבש,הלח,עם העודף ועם החוסר) לכל אדם נטייה מסוימת והמטפל עוזר להפחית נטייה זו ע"י תזונה הידעת: כשנאזן את הטחול והכבד-מרבית המחלות ייעלמו !    למדנו איך להפחית את רמת הדאגה שמחלישה מאוד את הטחול. פשוט להניח את כל הדאגות על העץ שישמור לנו אותן עד למחרת ורק אז להיכנס הביתה.  הניסיון מספר שמחר יהיו פחות דאגות על העץ ((: אח"כ נזכרתי בטיול המקסים בתיאלנד לפני 8 שנים ואיך נהניתי לכרוע כדי להתפנות. למתקשים מומלץ להחזיק שרפרף בבית הכסא. אולי גם אני יום אחד אזכה בזיהוי ודיוק מהיר וקצר, כפי שסיפר רואי: התשאול מתחיל ברגע שהמטופל נכנס בדלת ומסתיים כשהמטופל יושב.  ולסיום,ברשותכם,אשתף אתכם מעולמי האהוב- עולם היוגה, בתרגיל נשימה לחיזוק הכבד,הטחול והקיבה (שחוסר איזונם הוא אם כל המחלות). התרגיל  נקרא בשפה היוגית "נשימה תיכונה" :  הביצוע: בעמידה/ישיבה/שכיבה תודעתנו מכוונת לצלעות. אחרי נשיפה אנו שואפים לאט דרך האף כשצלעותינו מתרוממות לשני הצדדים. בנשיפה אנו מכווצים את הצלעות וע"י כך מאלצים את האוויר לצאת דרך האף. בנשימה התיכונה מתמלא אויר בחלק האמצעי של הריאה כשהבטן והכתפיים נשארים בלי תנועה. הפעולה המרפאה: זירוז מחזור הדם לכבד, המרה, הקיבה, הטחול והכליות.

המשך נשימה נעימה ולהתראות ((:

כתיבת תגובה

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים