הדיון הזה מכיל תגובה 1, ויש לו 2 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י  איריס זיו לפני 9 שנים, 6 חודשים.

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #4932

    אלה ונדל
    מנחה

    במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת המדעי nature communications גילו מדעני מכון ויצמן למדע, להפתעת רבים, כי הלילה הוא הזמן שבו תאי גידול סרטניים מתפשטים בגוף. המחקר שהוביל לתגלית נועד לבחון את מערכת היחסים בין קולטנים שונים המצויים בתא , שקולטים מסרים כימיים מתאים אחרים ולאחר מכן מעבירים אותם פנימה. לצורך המחקר התמקדו המדענים בשני קולטנים :הראשון מעודד את התפשטותם בגוף של תאים סרטניים והקולטן השני מעורב ברמות האנרגיה ומכונה "הורמון הלחץ" ,המופרש ברמות גבוהות יותר במצבי לחץ ותפקידו להביא את הגוף במהירות למצב של ערנות. בניסוי שבצעה דר מתיה לאוריאולה, חוקרת פוסט דוקטורט בקבוצת המחקר של פרופ יוסי ירדן מהמחלקה לבקרה ביולוגית במכון ויצמן למדע, התברר כי התפשטות התאים ונדידתם בגוף מדוכאות כשקולטן הערנות פעיל. המדענים מקבוצת המחקר של פרופ ירדן, בשיתוף עם קבוצת המחקר של פרופ איתן דומאני מהמחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות במכון ויצמן , בדקו את רמת הפעילות של הקולטנים במהלך היום והלילה. בתוצאות שהתקבלו נראה שוני משמעותי ברמות הפעילות , המעידות כי הקולטן הראשון, המעודד את התפשטות התאים הסרטניים בגוף, פעיל בזמן מנוחה ומדוכא בזמן הערנות.
    בשלב הבא בדקו המדענים את השפעת זמני מתן התרופות , ואכן התברר כי מתן תרופות, כולל כימותרפיה, בשעות הלילה יעיל יותר. כרגע חולים מקבלים טיפולים בעיקר ביום , בדיוק בזמן שהגוף שלהם מדכא בעצמו את התפשטות הגידול… המחקר במקרה הזה לא הציע תרופה חדשה – אלא רק שינוי בלוח הזמנים של הטיפול…
    כעת ממליצים לתת תרופות בשעות הלילה כדי להגדיל את יעילותן…

    כשקראתי את הכתבה שהתפרסמה בעיתון ידיעות אחרונות אתמול, הבנתי כמה דברים נוספים… אשמח שתשתפו ושתגיבו.
    חג שמח ובריא לכולנו !

    #4938

    איריס זיו
    משתתף

    מדהים ומבלבל!
    מבלבל כי לכאורה הפוך מכל הנחות עבודה שהבנתי עד היום.
    1. מצד אחד אומרים שסטרס קבוע הוא אחד הגורמים למחלת הסרטן ויש כלים שונים להרפיה ורגיעה, אך מחקר זה אומר שבעצם ברגיעה אנו מעודדים התפשטות בגוף.
    2. ידוע שמערכת החיסון ותחזוקת הגוף עובדים ומתחזקים בלילה (שגם ירידה בכולסטרול נעשיית אז, אם ישנים 8 שעות ובלי אכילה לפני השינה), הזכרון, עבוד רגשות – נעשים בלילה. אז גם מערכת החיסון פעילה יותר, אז הייתי מצפה שהגוף יזהה או יחסום התפשטות סרטן? מצד שני מאד הגיוני כי הורמון הגדילה עובד בלילה, וחידוש תאים גם בעיקר בלילה, אז הגיוני שגם התפשטות הסרטן.
    3. היום אנו נותנים מינרלים בשעות הערב, לתחזוקה של הגוף, אז אם נרחיב זאת לתרופות אז גם לצמחים ולפטריות (הארה משיחה עם אלה).

    יש כאן שתי מערכות עצמאיות, חשובות ומשולבות: מערכת גדילה ומערכת חיסון, ויש צורך בשתיהן.
    אין ברירה, חובה וחשוב לישון ולנוח, אז: מחזק את הבנתי שמטרה אחת לעזור לגוף לזהות את תאי הסרטן שמתרבים בזמן זה וזה ע"י פטריות המרפא, ולחזק את מנגנוני החיסון ע"י תוספים אנטי סרטניים (תה ירוק, כורכום, ויטמין C ועוד) – ועכשיו בעיקר בזמן מנוחה – אולי בצהרים כשחולים רבים ישנים, וגם לפני השינה בלילה.
    וכן שיש לחזק משמעות ועשיה אצל החולים ע"מ שיהיו בזמן עירות ערים ובפעילות ולא במנוחה ככל האפשר, גם כדי למנוע מהתפשטות התאים וגם כדי להגביר את הרצון לבחור בחיים אקטיבית. וזה מחזק הנחת עבודה נוספת שאדם צריך למצוא את המשמעות לחייו,לבחור עשיה מתוך משמעות פנימית ותשוקה שבאה מהלב, מהנשמה, ע"מ שיוכל להתמיד בעשייתה בהתלהבות גם בשעת מחלה כשהפחדים העמוקים עולים.
    וההתלהבות והשמחה שביצירה ובעשיה יפעילו מנגנוני חיסון נוספים שלא נחקרו במחקר זה.
    יתכן ויהיו לי תובנות אחרות ונוספות בהמשך, אך כרגע זה מה שעובר במחשבותי.
    אלה, תודה!!
    חג שמח!

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים