[av_gallery ids='4168,4167,4166,4165,4164,4163' style='thumbnails' preview_size='portfolio' crop_big_preview_thumbnail='avia-gallery-big-crop-thumb' thumb_size='square' columns='6' imagelink='lightbox' lazyload='avia_lazyload' av_uid='av-2y28wr']

אפתח בנושא החשוב מכל: האוכל! מה אני אומר לכם, פדיחה נוראה. הזמנו מהקייטרינג פינת שתייה בריאה, וקיבלנו שקיקי תה ויסוצקי, נס קפה עם סוכר לבן, ואם אתה בדיאטה- סוכרזית. הובטחו עוגות גזר ותפוחים, אך אלה חוסלו תוך 10 דקות ונשארנו עד סוף היום עם הרבה עוגות הבית שהסתכלו עלינו, והסתכלנו עליהן בחזרה… עידוד מסויים היה אפשר לקבל בהפסקת הצהריים מפשטידות פטריות ביתיות וטעימות, אלא שגם הן חוסלו תוך 10 דקות, ואם לא זינקת מספיק מהר לשולחן, נשארת עם הרבה סלטי – ממרח והרבה לחם לבן למרוח עליו.

אמרתי לאילנה: בפעם הבאה את מביאה את הסוכר החום, ואני את הקרקרים המלאים… לא סומכת יותר על קייטרינג.

חוץ מהאוכל, היה אחלה כנס. כולם ציינו את האווירה החמימה והמשפחתית, שאכן מתאימה למועדון קהילתי.  יש אומרים שהחמימות גברה עוד יותר עקב הצפיפות בהפסקות. אותה צפיפות דווקא שימחה את בעלי הדוכנים, שהציגו מוצרי בריאות מעניינים, וזכו להתעניינות גדולה במוצריהם. וזה הייתרון במקום קטן: מימינך בדוכן ביו גרין,  בקבוק נוני אורגני, לקבל לגימת אנרגיה באמצע היום. משמאלך,  קוסמטיקת הייטק שתיישר לך את הקמטים תוך חודש.  ממולך, בדוכן אקוסאפ, B- 12 נוזלי בספיגת – על,  ובטווח קצר משם בדוכן דרורת, ג'ל לחות וגינלי מסדרת מולטי ג'ין – לסובלות מיובש.  אלטמן  ומרשל הגדולים והותיקים מאגפים מהצדדים על שלל תוספיהם, ואתה מוקף אינטימית בחברים, קולגות, סטודנטים, מכרים, בקיצור: חגיגה.

בניגוד גמור למסדרון בחוץ, דווקא תוך האולם משדר רווחה ונינוחות. כסאות מרופדים ומדורגים מאפשרים להתרווח ולהקשיב בכיף להרצאות המעניינות, שמייד אביא מהן כמה פנינים שליקטתי. אז שמישהו יסביר לי – למה אם כל כך צפוף בחוץ וכל כך נעים בפנים- היה כל כך קשה להכניס את החברים פנימה בסוף כל הפסקה???

ראשון חביב על הבמה עלה אביב מסינגר, שהוא מומחה פריון ברפואה הסינית.  אביב עשה לנו סדר בעזרת  YIN ו-  YANG, לגבי ההורמונים הנשיים ושלבי המחזור החודשי. הידעתם שאסטרוגן הוא YIN ופרוגסטרון הוא YANG?

למדנו שטיפולים הורמונליים מייצרים ליחה ולחות בגוף, ויש צורך לאזן  את המטופלת בזמן נטילתם. טיפ שלי לנטורופתים ולהרבליסטים המערביים : איך אתם מתמודדים בקליניקה עם בעיות של ליחה? תפעילו את זה גם לגבי מטופלת שנמצאת בטיפול הורמונלי.

למדנו גם שבבעיות פריון כדאי לחמם את הבטן, ולפתוח את הזרימה בין החלק העליון לחלק התחתון של הגוף. לפתוח זרימה אפשר בעזרת דיקור, אך גם בעזרת רפלקסולוגיה, עיסוי, צמחים וכו'.

בשבילי היה משמעותי לשמוע על מטופלות שבאות לאביב לבקש עזרה לפריון בגיל 45+, ואביב לא מטפל בהן! אלא אם כן הן מבינות היטב  שזה יכול להעלות  את הסיכוי שלהן להרות מ- 1% ( IVF) ל- 2.5% (IVF+ רפואה סינית). זה נקרא מטפל הגון .

והחשוב ביותר עבורי היה תשומת הלב לנושא של שימור פריון. אשה בת 37 רווקה, כדאי מאד שתשאב כמה ביציות לעתיד. כי בגיל 42+ גרף הפריון יורד דרסטית. הביציות פשוט מזדקנות, הטיפולים מתישים ולא מצליחים. ואם לקחנו כולנו את המידע החשוב הזה עבור קרובותינו ומטופלותינו- דיינו!

שני חביב עלה על הבמה שרון צור מיודענו והרביץ הרצאה על פיטואסטרוגנים עם שמות ארוכים שלא אנסה לזכור.  מה שכן חשוב לזכור- פיטואסטרוגנים של סויה הם הפוטנטיים ביותר. חוץ ממניעת גלי חום, הם מצויינים למנוע טרשת עורקים, לחזק את העצמות, להעלות כולסטרול HDL, להפחית דלקת,  ולטפל בסרטן לא- הורמונלי.

לעומת זאת בסרטן  הורמונלי שמגיב לאסטרוגן , יש להימנע מתוספי פיטואסטרוגנים של סויה, ולהעדיף פיטואסטרוגנים (ליגננים) מזרעי פשתן.

עוד נתון חשוב בהרצאה של שרון, קשור לפרוביוטיקה, שעושה מטבוליזם לפיטואסטרוגנים, ובלעדיהם לא תהיה ספיגה טובה שלהם.

אחרי ההפסקה החמימה והצפופה, עלתה דיאנה פיינברג שדיברה על תבונת גיל המעבר. דיאנה הביאה גישה מעניינת (שניתן לקרוא עליה יותר בספרים של כריסטיאן נורת'רופ), מציינת שלבים בחיי האשה כקריאות התעוררות לאשה- להיות קשובה לעצמה , לרגשותיה וצרכיה. לפי גישה זו, אשה שקשובה לעצמה לאורך גיל הפוריות, נותנת מקום לביטוי רגשי, ופועלת לפתור את הבעיות שבחייה- יכולה בהחלט להגיע  לגיל המעבר ללא כל תסמינים.  קלטתם , מטפלים? הטיפול במנופאוזה מתחיל הרבה קודם! כל אחד בכלים שלו- אם זה מגע, הילינג, דימיון מונחה, מודעות עצמית, פרחי בך, הומאופטיה או רפואה סינית – יכול לסייע לכל מטופלת  בגיל  הפוריות, להגיע טוב אל גיל המעבר!!!

מצגת המועדון שברה את הלימוד, והפעם – שולבו במצגת סרטונים קצרים בהם מטפלים חברי המועדון מספרים על פעילויות שונות של המועדון, ובאיזה אופן הם והקליניקה שלהן נתרמים מהפעילות.

את המצגת ליווה השיר 'יחד' שמילותיו אומרות הכל. מי שעוד לא צפה במצגת המועדון – מומלץ בחום!

המצגת הינה תזכורת גאה לכך שיצרנו פה ביחד  קהילת מטפלים איכותית, מיטיבה ומפרגנת.

לאחר הפסקת הצהריים, ממנה התקשו החברים לחזור, דילגנו בקלילות מחוסר זמן על ההרצאה שלי, הריון לפי סוג הדם, והיא תשודר בוובינר ביום שלישי, 17.6.14

הדובדבן הגיע בצורת הרצגה (הרצאה+ הצגה) בשם 'לפתוח פה גדול' של שרה גילאון. שרה בכישרון ובטוב טעם הציגה הצגה עם הרבה הומור, על נושא כאוב – אכילה רגשית של נשים. במהלך ולאחר ההצגה הנחתה שרה דיון ער בנושא. זו היתה חוויה שגם מעוררת מחשבה.

בעקבות הביקוש, תנחה שרה גילאון סדנה בת 3 מפגשים למטפלים בנושא ההתמודדות עם אכילה רגשית.

ולבסוף, כרגיל, ההגרלות, תרומת המציגים בדוכנים. הזוכים חזרו הביתה עם מוצרים, וכולנו חזרנו בעצם זוכים, ביום שהוא גם לימוד, גם מפגש, גם חוויה.

אני נהניתי. ואתם? נשמח לתגובותיכם.

 

 

 

3 תגובות

  1. תודה רבה על כנס איכותי ובאווירה משפחתית. תכני הכנס היו טובים והמרצים היו מעניינים.
    התחברתי מאוד להרצאה של אביב מסינגר, מומחה פריון ברפואה הסינית. בעיקר לחיבור של YIN ו- YANG ופריון-מרתק.
    שני דברים שפחות מצאו חן בעיניי היו האוכל, כפי שדבורי תיארה במדוייק,ואולם ההרצאות התת-קרקעי.
    דיברתי על כך עם אילנה ועשה לי טוב לחוות ממנה אוזן קשבת ואכפתיות גדולה.
    הזכות להשמיע את הפידבק ושנקבל התייחסות חמה על כך זו פריבלגיה למועדון המטפלים-מועדון עם יחס אישי ומקצועי.
    תו

כתיבת תגובה

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים