תגיות: 

הדיון הזה מכיל 0 תגובות, ויש לו משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה ע״י  אלה ונדל לפני 9 שנים, 3 חודשים.

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #5657

    אלה ונדל
    מנחה

    הסוכנות האירופאית לתרופות אישרה את התרופה הביולוגית VARGATEF כטיפול "קו שני" .
    התרופה בהליכי רישום גם בישראל, אך לא צפויה להכנס השנה לסל התרופות.
    התרופה מסייעת בהארכת תוחלת החיים לחולי סרטן ריאות מסוג אדנוקרצינומה.
    עד לפיתוח תרופה זו ,במשך הרבה שנים, לא היה פיתוח לחולים שמחלתם המשיכה להתקדם לאחר כימותרפיה.
    במחקר שנערך על 1300 מטופלים ברחבי העולם נמצא שהתרופה האריכה את הזמן עד להמשך התקדמות הטיפול מ 2.7 חודשים בקבוצת הביקורת ל 3.4 חוד אצל מי שהשתמשו בתרופה. ההישרדות הכוללת היתה 12.6 חודשים אצל מטופלים עם אדנוקרצינומה בשלב מתקדם לאחר טיפול קו ראשון בכימו ,בהשוואה ל 10.3 חודשים אצל מטופלים שקיבלו כימו בלבד. עוד נמצא כי 25.7% מהמטופלים ב VARGATEF שרדו יותר משנתיים לעומת 19% מהמטופלים בפלצבו.
    התרופה מונעת או מעכבת את שגשוג הגידול הסרטני. זו מולקולה שמעכבת את הפעילות של שלושה קולטנים המסייעים ליצירת כלי דם שמזינים את הגידול.
    בימים אלה מתקיימים ניסויים לבדיקת התרופה לסוגי סרטן נוספים- סרטן השחלות כקו טיפול ראשון, סרטן המעי הגס, סרטן הכליות וסרטן הכבד.
    1.8 מיליון מקרים של סרטן ריאות מתגלים בעולם מידי שנה ו 1.6 מיליון מקרי מוות נרשמים מהמחלה. נכון להיום אין בדיקה טובה לגילוי מוקדם של חולי סרטן ריאות וכשזה מתגלה, זה כבר מאוחר מדי. רוב החולים -יותר מ90% מהגברים ו 80% מהנשים – מעשנים או עישנו בעבר. בכל העולם מנסים להגיע לאבחון מוקדם של סרטן הריאות על ידי בדיקות דם לזיהוי סמנים בדם או סמנים באוויר הנשאף.(יש המון סטארט-אפים בנושא). דר אמיר און ,מנהל רפואת ריאות אונקולוגית בביח שיבא , ניסה לקדם ביצוע בדיקות CT שגרתיות למעשנים או למעשנים לשעבר בני יותר מ-55, לצורך גילוי מוקדם אך ועדת סל התרופות לא אישרה מתן מימון לבדיקה והפיכתה ל"תוכנית לאומית".

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים