עם התפתחות חקר האנטומיה האנושית התברר כי עטיפות השרירים בגוף יכולות להתעבות, לאבד גמישות או להידבק אחת לשנייה ולגרום לפעילות לקויה של הנעת שרירים, וכי הנעה קבועה של שרירים האלו תמנע את הבעיה ותאפשר לשרירים גמישות וטווח תנועה אופטימלי.
הגילוי הזה הביא להתפתחות העיסוי הרפואי ההוליסטי שמבוסס על שילוב טכניקות טיפול מערביות כמו "עיסוי רקמות עמוק", וצורת חשיבה הוליסטית התופסת את הגוף והנפש כשני חלקי השלם שאינם ניתנים להפרדה ומשפיעים אחד על השני.

העיסוי הרפואי משתלב בצורה אופטימלית עם העומס של חיי היומיום המתאפיינים בשעות עבודה ארוכות, ישיבה אינסופית מול מסכי מחשב וטלוויזיה, תזונה לא מאוזנת ושעות שינה קצרות מדי. השרירים שלנו  הם "הנפגעים" העיקריים מעומס החיים  והם זקוקים לטיפול מקצועי תקופתי שישמר אותם ויעניק להם תנועה וגמישות.

עיסוי רפואי הוליסטי יעיל מאוד בהפחתת כאב, להרגעה, להזרמת הדם ופינוי הרעלנים בגוף, אבל לא רק. עיסוי יכול לסייע בהענקת גמישות טובה יותר והגדלת טווחי התנועה בשרירים, הפחתת מתח וחרדה, הקלה על תסמיני מיגרנות וכאבי מחזור, הפחתת תופעות לוואי של פיברומיאלגיה, פריצות ובלטי דיסק, הורדת לחץ דם גבוה, עיסוי יודע גם לפצות על הירידה בתנועתיות של השרירים והמפרקים, ועל ההאטה בקצב חילוף החומרים בקרב בני הגיל השלישי. לעיסוי יש תפקיד חיוני בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, בעיקר בילדים שכן והוא מוריד את המתח שמצטבר אצלם בגוף.

עיסוי הוא גם מענה מצוין לאנשים שעוסקים בספורטו וזקוקים לטיפול המקצועי הזה עקב השימוש הרציף ורמת המאמץ הגבוהה שהם משקיעים. ונשים הריוניות יכולות גם הן להפיק תועלת מהעיסוי שיודע להפחית את העומס והכאב משרירי הגוף המשתנה, בייחוד לאור העובדה שהן מוגבלות במשככי כאבים ותרופות שמותר להן לצרוך בתקופת עד הלידה.

באילו מצבים יכול הטיפול לסייע ?

מועדון המטפלים
פציעות ספורט
מועדון המטפלים
כאבי גב וצוואר
מועדון המטפלים
כאבי שרירים אקוטיים וכרוניים
מועדון המטפלים
הגדלת טווחי התנועה בשרירים
מועדון המטפלים
הפחתת מתח וחרדה
מועדון המטפלים
הקלה בתסמיני מגרנה
מועדון המטפלים
הקלה בכאבי מחזור
מועדון המטפלים
סיוע בהפחתת סימפטומים של פיברומיאלגיה
מועדון המטפלים
הורדת לחץ דם
מועדון המטפלים
בעיות קשב וריכוז

מהלך הטיפול

במהלך המפגש הראשון עם המטופל, מראיין אותו ההומאופת ומלקט את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלו בנוסף לקווי האופי הייחודיים לו. לאחר איסוף המידע, ה

הטיפול מתחיל באבחון באמצעות תשאול של המטופל על עברו הרפואי, ובאמצעות בדיקת טווחי תנועה של שריריו.

את הטיפול עצמו מבצעים על מיטת טיפולים, ישירות על גוף המטופל באמצעות שמנים, כאשר גופו של המטופל מכוסה בסדין והמטפל חושף רק את האזור עליו הוא עובד. מהלך העיסוי משתנה בהתאמה למצב הרפואי והדגשים שנתן המטופל בתחילת המפגש.

עוצמת הטיפול יכולה להשתנות בהתאם לגיל ולמצב הרפואי של המטופל, ויש פעמים שהטיפול ילווה בתחושות אי-נוחות מסוימת בשרירים שטופלו..

עיסוי מוצלח יגרום לשחרור אנדורפינים למחזור הדם ויסייע להפחתת התלות במשככי כאבים ונוגדי דלקות. מומלץ לעבור עיסוי כתחזוקה שוטפת כיוון שצריכה קבועה שלו משפרת את יעילות הטיפולים.

אורך הטיפול נע בין 30-45 דקות.

ברוב המקרים כדי להשיג את התוצאה הרצויה יש צורך בסדרת מפגשים, ובהמשך למפגש טיפול אחת לשבועיים-שלושה כדי לשמור על הישגי הטיפול.

 

 

חשוב לזכור כי הטיפול הזה, כמו כל טיפול רפואי או משלים, הוא תהליך שדורש מספר טיפולים. נדרש זמן ואפקט מצטבר על מנת לחוש בשיפור המיוחל באופן המיטבי. עם הופעת השיפור, ניתן לרווח את המפגשים. ולאחר סיום סדרת הטיפולים, מומלץ לבצע גם טיפולי תחזוקה אחת לחודש למשך שנה.

מטפל מנסה להבין את הגורמים והסיבות להופעת המחלה כדי לבחור את התרופה ההומאופתית הנכונה עבור המטופל.
בדרך כלל משך המפגש הראשון הוא עד 45 דקות, והמפגשים הבאים – עד חצי שעה.
סדרת הטיפולים יכולה להימשך מספר חודשים. יעילות הטיפול תושפע משלב המחלה, ומצב מערכת הריפוי של החולה. ככל שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר של המחלה, כך סיכויי ההצלחה טובים יותר.

התרופות ההומאופתיות מתאימות לטיפול והקלה במגוון רחב של מחלות, כולל בזמן הריון, בילדים ובתינוקות, הן אינן ממכרות ובטוחות לשימוש ממושך.

חשוב לזכור כי הטיפול ההומאופתי, כמו כל טיפול רפואי או משלים, הוא תהליך שדורש מספר טיפולים. נדרש זמן ואפקט מצטבר על מנת לחוש בשיפור המיוחל באופן המיטבי. עם הופעת השיפור, ניתן לרווח את המפגשים. ולאחר סיום סדרת הטיפולים, מומלץ לבצע גם טיפולי תחזוקה אחת לחודש למשך שנה.

כתיבת תגובה

כניסה למועדון החברים

כלל הלקוחות

מדברים בריאות עם מטפלים
כל מה שרצית לדעת על בריאות טבעית

למטפלים בלבד

טיפים ומידע למטפלים
טיפים מקצועיים ומידע קליני למטפלים